Ted (Ted, 2012) - Spoiler

northpark_sidebar.png

antimetal.png

muszlimcsajok_1.png

Ted (Ted, 2012)

Ted.jpgA Ted hatalmas csalódás.



Pozitív értelemben.



No de hadd fejtsem ezt ki bővebben.



Seth MacFarlane munkássága finoman szólva sem éppen a szívem csücske. Family Guy, American Dad, Cleveland Show... csupa random baromság, erőltetett és kínos. Ezt persze szigorúan a saját véleményem, (túl) sok embert ismerek, akik nagyon szeretik, de engem mindig is taszított, hogy mennyire nincs semmi ezekben a sorozatokban, mennyire kigúnyolnak mindent és mindenkit ami létezik, még úgy is, hogy tudom, direkt erre megy ki az egész.



Én konkrétan úgy gondoltam, hogy Seth MacFarlane-nek nincs is lelke, amíg nem láttam a Ted-et. Pedig ez a film szinte ugyanolyan, mint előző művei. Hihetetlenül pofátlan humora van, egy halom teljesen irreleváns jelenet van bevágva a filmbe (fingás az étteremben, Flash Gordon hallucináció), bizonyos részek indokolatlanul el vannak nyújtva (motelben verekedés) és rengeteg a kulturális utalás.

Ez az egész mégis úgy nagyszerű, ahogy van, én pedig nem tudok másra gondolni, mint hogy ennek igen egyszerű és szembeszökő oka van: a film szól valamiről. Persze nem kell semmi eget verőre gondolni, az alapsztori elég egyszerű. Életre kelt maci, mint a gyermekkor szimbóluma, melytől hősünk igyekszik megszabadulni a barátnője kedvéért, mind átvitt, mind gyakorlati értelemben, aztán persze senkinek nem kell lemondania senkiről, szétszakadt barát összevarrása és életre keltése, happy ending. Mindez hihetően, néhol már-már meghatóan, mindenesetre profin van előadva.



Ilyen stabil alapokon lehet igazán élvezni egy jó vígjátékot. Márpedig ez az. A Ted körülbelül minden második perce sokkal viccesebb, mint az elmúlt 5 év bármelyik vígjátéka, kezdve a zsidó-verő bostoni fiúktól, a belső poénokon át ("nem is olyan a hangom, mint Peter Griffin-nek") a plüssmedvéig, akinek még Norah Jones is megvolt.



A végére egy jó tanács: az unokáiknak kedveskedni akaró nagyszülők ne erre a filmre vigyék el a rájuk bízott csemetéket, mert olyan kínos élményben lehet részük, mint amilyeneket én a moziban pár óvatlan nagyi arcán véltem felfedezni.    



A bejegyzés trackback címe:

https://spoiler.blog.hu/api/trackback/id/tr1004763620

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dandie (törölt) 2012.09.10. 19:59:36

Mindenről pontosan az ellenkezőjét gondolom :)

mikethebiker 2012.09.10. 20:46:39

nem tetszett - miért kell állandóan fikázni és nem a helyén kezelni a dolgokat ?? ez egy egészen egyszerű film amin nem kell sokat töprengeni a hüjje fönökeink napi faszságai után csak nézni és várni a köv. poént még ha egyszerű is ...ki nem kart volna egy beszélő füvező macit ??? kurva nagy ötlet

mikethebiker 2012.09.10. 20:47:10

mármint nekem !!!! tetszett

tundrazuzmo (törölt) 2012.09.10. 22:15:30

@Színes Géza: Az eredeti japán fametszetek formájában a 15. század végén került thai kereskedők birtokába, na az kemény. Bokáccsó is ebből nyert ihletet a deka-moronsághoz

◄ ► 2012.09.11. 00:21:37

Volt benne 1-2 eröltetett rész, de nekem tetszett. Felröhögtem jó pár jeleneten. :D

eMJe 2012.09.11. 05:59:30

a posztoló a második, akiről tudok, hogy neki tetszett. sokkal több embert ismerek, akinek nem

CC_Kitiltott (törölt) 2012.09.11. 07:06:29

Az American Dad jó, a Family Guy a szar!

aldo la classe 2012.09.11. 08:16:10

Persze kinek a pap, kinek a papné... de én csalodtam: perverz és gusztustalan poénkodàsra szàmitottam, és helyette kaptam egy nagy adag szentimentàlis nyavalygàst..
Seth tul sokat akart egyszerre; nekem vigjàtéknak unalmas volt, viszont romkom-nak gusztustalan..

A Flash Gordon-os rész azért ott volt :)

Netuddki. 2012.09.11. 08:46:38

Ez se lett túl eredeti. Az A.I. mackóját keresztezték a Paul-al...

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2012.09.11. 08:50:56

csak meg kell néznem ezt a filmet már, ha mindenkinek tetszik.

Lajoska1026 2012.09.11. 08:59:01

"nem is olyan a hangom, mint Peter Griffin-nek"

máig nem értem, hogy tudták a szinkronosok ezt a ziccert kihagyni!

2012.09.11. 09:00:55

Szerintem nagyon jó film volt, de egy Family Guyt soha nem überelhet :)

ezanevemeskesz (törölt) 2012.09.11. 09:37:21

"Életre kelt maci, mint a gyermekkor szimbóluma, melytől hősünk igyekszik megszabadulni a barátnője kedvéért, mind átvitt, mind gyakorlati értelemben"

végre valaki megértette a film lényegét, pedig nem kell sok ész hozzá. a fikázóknak úgy látszik ennyi sincs. :)

Dr. Shit Pál (törölt) 2012.09.11. 09:45:43

"Ezt persze szigorúan a saját véleményem, (túl) sok embert ismerek, akik nagyon szeretik, de engem mindig is taszított, hogy mennyire nincs semmi ezekben a sorozatokban, mennyire kigúnyolnak mindent és mindenkit ami létezik, még úgy is, hogy tudom, direkt erre megy ki az egész."

A Family Guyban szerintem csak görbe tükröt tolnak a társadalom arcába és mondják: látjátok? Ezek vagytok Ti! És tényleg... Csak azt nem értem, hogy miért nem érted. :) Alpáriság, gúnyolódás is van benne persze, elsőre az jön le, de csak akkor, ha nem is akarod érteni és a végére kialakult konklúzió általában pozitív (kivéve, mikor a downszindrómás lányról volt szó).

No de nem is érdekes, vagy tetszik, vagy nem. :) Szerintem a Family Guy etalon, a TED pedig klasszis.

bucbuc 2012.09.11. 09:54:48

Az american dad néhány epizódja zseniális.

Hogy te ezt képtelen vagy megérteni, nem látsz mást mint amit felsoroltál... ne haragudj, jobb ha szembenézel vele: a saját korlátoltságod/sznobizmusod/rosszabb esetben intelligenciahiányod miatt van.

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2012.09.11. 10:14:56

Most akkor hány éves kortól érdemes egy gyereket elvinni erre a filmre?

orgoványi erdőjáró 2012.09.11. 10:42:45

A family guy nagyon jó sorozat!
Aki nem így gondolja az buzi! :-)))))

Otherself 2012.09.11. 11:16:53

@Lajoska1026: hát olyan szinten megvolt a poén, hogy ez így szó szerint benne van a szinkronban (persze lehet, hogy nem idéztem teljesen pontosan), csak sajnos más a szinkronszínész, amivel elég magas ziccert hagytak ki

Ringo Starr 2012.09.11. 11:17:44

@agresszív kismalac:
attól, hogy van benne maci, nem gyereknek való. a hivatalos korhatára speciel 16-os, és ez nem véletlen

Otherself 2012.09.11. 11:18:18

@agresszív kismalac: 16, de egyébként ez is a hivatalos életkor besorolás, ami a drogos-dugós-spermás poénok miatt érthető is

L0mpos 2012.09.11. 11:22:55

Szerintem borzalmas volt. Majd' 2 órás játékidő alatt 4-5 jól sikerült poén, a maradék időben pedig milliószor elsütött klisék, ezerszer hallott párbeszédek, ostoba dramaturg és zsibbasztóan unalmas, kiszámítható cselekmény.

Két szék között sikerült a földre huppani, mert alpári vígjátékként a szirupos, csöpögő romantika miatt értelmezhetetlen, romkomként pedig a szívós-fingós viccek miatt vállalhatatlan.
A mese végén összevarrjuk-kívánunk-múkodik(!) dolog pedig már egyenesen szánalmas volt.

Olvastam vhol h Wa(h)lbergnek Oscart adnának a filmben nyújtott produkciójáért. Remélem csak viccnak szánták...
Az év csalódása.

L0mpos 2012.09.11. 11:27:08

És a legrosszabbat nem is említem: a teremben előttünk 1 sorral 6-8, ránézésre 10 éves kislány nézte a filmet, akik mellett a szívós-dugós-fingós részek sem úgy ültek, ahogy azt az ember szeretné.

Egyébiránt kizárólag olyankor tudtak belekacarászni a filmbe, amikor azt az égvilágon semmi nem indokolta. Facepalm!

Otherself 2012.09.11. 11:35:26

@bucbuc: Itt gondolom ezeknek a sorozatoknak a társadalom kritikai vonása az, amit látnom kéne. Ezzel csak az a gond, hogy szerintem ez csupán látszat, az, hogy ellenvélemény támasztása nélkül, válogatás nélkül mindent kigúnyolok, az nem kritika. A legalapvetőbb módszer például, hogy valamit rongyosra ismételnek, amitől röhejessé válik bármi, teszem azt a Cleveland Show-ban minden második szó az, hogy nigger (meredek példa), vagy ennek valamelyik változata. Ezzel marha jól ki lehet gúnyolni bizonyos trendeket/embereket/stb., de ez nem kritika. MacFarlane-nek jó érzéke van a maró gúnyhoz, de egyáltalán nem kritizál. Emiatt egy idő után nagyon fárasztóvá válik az egész, volt, hogy egy Family Guy epizód első felén szétröhögtem magam, aztán nem bírtam végignézni, annyira fárasztó rövid távon is.

De ha te netán másra gondoltál, én kérek elnézést.

Otherself 2012.09.11. 11:43:45

@Dr. Shit Pál: A Family Guy pont annyira keresi a konklúziót, mint diabéteszes a sütit (na, pont ilyen random poénokkal van tele a sorozat is), ha meg talál, azt is más filmbefejezések gúnyolására használja fel.

Legelő Őse · http://legeloose.blog.hu/ 2012.09.11. 11:59:47

A Family Guy zseniális - eddig minden részét láttam. Ha az neked nem tetszett, ez pedig igen, akkor ne akarjam megnézni, mert a Ted meg nekem nem fog tetszeni? Vagy ilyen összefüggés nincs?

Otherself 2012.09.11. 12:50:15

@Legelő Őse: szerintem nyugodtan nézd meg, a humora ugyan olyan

Subika 2012.09.12. 09:39:19

@Otherself: ezek szerint nem voltam egyértelmű: azt nem értettem, miért nem a Kerekes Jószef volt a medve hangja. A magyar szinkron miatt nagyon bennfentes, nagyon áttételes lett ez a poén: tudni kellett, hogy az eredetiben Seth MacFarlaine Ted hangja, hogy ő csinálja a Family Guyt, és hogy ott ő Peter Griffin hangja is.

Legelő Őse · http://legeloose.blog.hu/ 2012.09.13. 19:37:32

@Subika: nem a kerekes a hangja??? de miért? ez gááááz

Subika 2012.09.14. 09:51:58

@Legelő Őse: talán úgy gondolták, ehhez a karakterhez nem illik a hangja. Mélyebb, macisabb hangot kerestek. Így viszont egy poén elbukott.

Fallandraise 2013.02.26. 14:49:14

family guyban csak random(!!!!) erőltetett baromságok vannak és más semmi??????
óóóóóó
ritkán olvasni ekkora ostobaságot

                       A film, meg a vége!

süti beállítások módosítása