Monokróm kézikamerás felvételek azokról, akiknek csak múltjuk van, de jövőjük nem lehet. Dokumentumfilmeket nem éri meg igazán lespoilerezni, ezért inkább teljes egészében megmutatjuk Dobray György klasszikus két részes szociográfiáját. A film első része a Rákóczi téren és környékén strichelő utcalányokról és stricijeikről szól a maga nyerseségében. A két központi karakter Andrea és Tarzan, utóbbi persze nem futtatja az előbbit, csak "élettársak". E furcsa félüzleti kapcsolatban az egyik fél "újít" (értsd: pénzt szerez), míg a másik ezt pofonokkal hálálja meg, miközben önreflexív módon számonkéri Andreán, hogy egyáltalán miért van vele. Bár a film tartalmaz előre beállított jeleneteket, a karakterek valós, és éppen emiatt végtelenül nyomasztó képet festenek a rendszerváltás hajnalán álló Budapest sötét oldaláról.