Megnéztük az Iron Sky-t, a fanok összegrundolta filmet, melyben a Hold sötét oldalán titokban éldegélő nácik inváziója hozza el az apokalipszist, és a teljesen elborult alapötlet kapcsán úgy gondoltuk, ideje összegyűjteni a náci-témát a lehető legfurcsább környezetbe helyező filmeket. Figyelem, a lista nem tartalmaz hagyományos második világháborús filmeket, úgyhogy senki ne sírjon itt a Halál 50 órájáért!
Horrors of War (2006)
A Tökéletes katona náci verziója. A háború borzalmaiban Hitler a szövetségesek előrenyomulása felett érzett végső elkeseredésében szabadjára engedi a nácik titkos csodafegyvereit, akik természetesen a halálból visszahozott szuperkatonák, tulajdonképpen zombik. Szinte hihetetlen, hogy ez a film 2006-ban készült, képi világa a békebeli háborús filmeket idézi, a maszkok pedig az első Rémálom az Elm utcában idején sem számítottak volna már menőnek. Kis ízelítő a filmből:
Ilsa, az SS nőstényfarkasa (Ilsa: She Wolf of the SS, 1975)
A '70-es években élte virágkorát a sexploitation műfaja, melyben általában a szereplők egy részét jelentős szexuális szadizmusnak ("kizsákmányolásnak") teszik ki. Ezek általában meglehetősen low-budget, az ember létező legzsigeribb rendszereit célzó alkotások voltak. Számos egyéb példát hozhatnánk e műfajból (az olaszok például imádtak ebben utazni), de úgy gondoljuk, a műfaj koronázatlan királya mégis e '75-ös műremek. A címszereplő szőke, nagymellű Ilsa egy koncentrációs tábor vezetője, kimért, szadista árja, aki persze perverz kísérleteket végez rabjain, mindezt úgy, hogy lehetőség szerint minél több látszódjon az intim testrészekből, és minél több vér fröcsögjön. Alább csak egy kisebb Youtube-kompatibilis összefoglaló:
Shock Waves (1977)
A post-WWII nácikat felvonultató filmek egy jelentős része a zombi-témához nyúl, talán mert van valami lenyűgözően félelmetes a nácikban, ami az élőhalottaknak is sajátja. A stáblistáján a horror-rajongóknak bizonyára ismerős Peter Cushing-ot (a Star Wars-ban birodalmi admirálist játszott) is felvonultató rendkívül gagyi B-horrorban élőhalott Totenkopf egységek térnek vissza a tenger mélyéről (rejtélyes oknál fogva úszó vagy napszemüvegben?), hogy elpusztítsanak minden élőt. Talán nem véletlen, hogy nem ez lett minden idők egyik legnagyobb filmje. Bizonyíték:
Zombie Lake (Le lac des morts vivants, 1981)
Miért pont a franciák ne vették volna ki a részüket a nácizombi mészárlásból? Ez a film a Shock Waves kisöccse, még alacsonyabb költségvetés, a zombiság kimerül a zöldre mázolt arcban és a szögletes járásban. Ezek a dögök azonban már rafkósabbak, nem csak ölni akarnak, de a nőkre is rábuknának, ha már egyszer annyit szívtak asszony nélkül a francia kisváros tavacskájának mélyén, ahova még a háborúban szórták a tetemüket. Figyelem, gagyi!
Náci Zombik (Dead Snow/Dod Sno, 2009)
A cím magyar fordítása persze lespoilerezi, mire számíthat az átlagnéző a norvég Tommy Wirkola filmjétől, mely egészen új darabja a nácizombi tematikát felvonultató filmeknek. Azon túl azonban, hogy e klasszikus témát feszegeti, egyszersmind görbe tükröt is tart elé. A tinihorrornak induló (norvég fiatalok kirándulnak a végtelen hómezőkön) story szép lassan megy át eszetlen, ugyanakkor nagyon vicces mészárlásba, melyben a legabszurdabb helyzetek során hullanak élők és zombik egyaránt. A megjelenés idején itt értekeztem a filmről bővebben, alább pedig egy kis ízelítő szigorúan erős gyomrú olvasóknak:
Nácik a Föld középpontjában (Nazis at the Centre of Earth, 2012)
Mi lehetne jobb egy amúgy is B-film még olcsóbb másolatánál? Nos, a gagyi koppintásairól és filléres szörnyfilmjeiről ismert Asylum (munkásságuk fénypontjairól itt írtunk már bővebben) természetesen azonnal lecsapott az Iron Sky-ra, mihelyt megneszelték a körülötte kialakult hype-ot, és elkészítették saját változatukat, a nácikat fölöttébb frappánsan a bolygó középpontjába helyezve a Hold helyett. Több szót nem is vesztegetnék rá, teljesen beteg film, melyet kollégánk itt már jóval alaposabb és nagyon vicces elemzésnek vetett alá.